Historia gry Roblox sięga lat 2004-2005, kiedy to David Baszucki i Erik Cassel założyli firmę o nazwie DynaBlocks. W 2006 roku firma zmieniła nazwę na Roblox Corporation, a jej głównym celem było stworzenie platformy umożliwiającej tworzenie i udostępnianie gier tworzonych przez społeczność.
Pierwsza wersja Robloxa została wydana w 2006 roku, a platforma była skierowana głównie do młodszych graczy. W grze można było tworzyć własne postacie, miejsca i gry za pomocą systemu budowania opartego na klockach. Gracze mogli również kupować „Robux”, wirtualną walutę Robloxa, za prawdziwe pieniądze, która umożliwiała zakup przedmiotów, ubrań i innych dodatków.
W ciągu następnych lat Roblox zyskiwał na popularności, a firma regularnie aktualizowała i rozbudowywała platformę. Wprowadzono nowe funkcje, narzędzia do tworzenia gier i bardziej zaawansowane możliwości programowania. Społeczność graczy zaczęła tworzyć coraz bardziej złożone i rozbudowane gry, które przyciągały miliony użytkowników.
W 2013 roku Roblox wprowadził „Developer Exchange Program” (DevEx), który umożliwiał twórcom gier zarabianie na swoich produkcjach poprzez sprzedaż przedmiotów i akcesoriów w grze oraz udział w zyskach z zakupów za Robux. To przyczyniło się do zwiększenia liczby zawodowych deweloperów pracujących nad grami na platformie.
W ciągu kolejnych lat Roblox zdobywał coraz większą popularność, przyciągając uwagę zarówno graczy, jak i inwestorów. W marcu 2021 roku firma przeprowadziła udaną ofertę publiczną (IPO) na giełdzie, co jeszcze bardziej zwiększyło jej wartość i wpłynęło na rozwój platformy.
Obecnie Roblox to ogromna platforma, na której gracze mogą tworzyć, udostępniać i grać w miliony różnorodnych gier stworzonych przez społeczność. Możliwości programowania są coraz bardziej zaawansowane, a gry na Robloxie obejmują szeroki zakres gatunków, od przygód i strzelanek po symulatory i gry społecznościowe.
good!!!